Mevcut e-imzanızı kaybettiyseniz ya da çalındıysa öncelikle en kısa sürede 444 5 576 numaralı telefondan Kamu SM ile irtibata geçip mevcut e-imzanızı (Nitelikli Elektronik Sertifika (NES)) iptal ettirmeniz gerekmektedir. İptal işlemini gerçekleştirdikten sonra yeni bir e-imza başvurusu için aşağıdaki adımları izlemeniz gerekmektedir.
1. Bireysel olarak Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasına kişisel e-devlet kullanıcı adı ve şifresi ile giriş sağladıktan sonra;
a- NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Sertifikamı İptal Et / Askıya Alma adımlarını takip ederek sertifikasını kullanıma kapatması gerekmektedir.
b- NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden hekimin kendisi başvuru yapabilecektir.
2. Yaptığınız başvuruyu .pdf dosyası olarak indirip formun çıktısını alarak imzalayınız.
3. Ödemenizi;
a- Herhangi bir Vakıfbank Şubesinden (İnternet, Mobil, ATM, Banka Şubesi) “kurumsal ödemeler” kısmında T.C. Kimlik Numaranız ile sorgulama yaparak ( Başka Bankalardan EFT kabul edilmemektedir.)
Veya
b- https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf internet adresi üzerinden yapabilirsiniz.
NOT: Ödemeler sadece belirtilen yöntemlerle yapılabilecektir.
5. Başvuru formunuzu bağlı olduğunuz birim aracılığı ile Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi’ne iletiniz.
6. İlgili evrakların tesliminden sonra kurye tarafından e-imzanızı başvuru formunda belirttiğiniz adrese teslim edecektir.
NOT: Kayıp/Çalıntı başvurularında görev yeri farkı olmaksızın başvuru ücretlerini kişilerin kendileri karşılamaktadır.