Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı tarafından 28-30 Mayıs tarihleri arasında il genelinde hastanelerde doğum ve yenidoğan servislerinde çalışan 9 hekim, 11 Sağlık personeline yönelik Yenidoğan canlandırma eğitimi düzenlendi.
Tüm Sağlık çalışanlarının standart bir canlandırma uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve becerilerle donatılması amacıyla NRP Kurs Sorumlusu Halk Sağlığı Hizmetlerinde görevli Uzman Sevil ÇELİK, BEÜ Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cumhur AYDEMİR, Anestezi ve Reanimasyon Öğretim Üyesi Doç. Dr. Rahşan Dilek OKYAY, Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Görevli Hemşire Şengül BAYRAK ve Nihal KALINCA tarafından düzenlenen Yenidoğan canlandırma eğitimi tamamlanmıştır.
Düzenlenen eğitim sonrasında törenle eğitime katılanlara sertifikalarını Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hande AYDEMİR, Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Özlem ELMAS, Dr. Öğretim Üyesi Güneş ÇAKMAK GENÇ, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Yardımcısı Prof. Dr. Tülay AYYILDIZ, Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Dr. Sevilen ĶÖKTÜRK ve Kamu Hizmetleri Başkanı Uzm. Dr. Pınar Menderes TURHAN tarafından verildi.
Tören sonrasında bir konuşma yapan BEÜ Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cumhur AYDEMİR şöyle dedi. "Ülkemizde de asfiksi temel bir yenidoğan sorunu olmayı sürdürmekte ve özel bir neonatal deneyimi olmayan kurumlarda da yenidoğan canlandırma gereksinimi doğabilmektedir. Bu nedenle asfiksiye bağlı ölümlerin ve sekellerin önlenmesi amacıyla 1998 yılından bu tarafa Yenidoğan canlandırma/Neonatal Resüsitasyon Programı (NRP) Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Çocuk ve Ergen Sağlığı Dairesi Başkanlığı Sorumluluğunda yürütülmektedir. Her doğumda eğitilmiş en az bir personelin mutlaka bulunmasının amaçlandığı Programı kapsamında gerçekleştirilen uygulayıcı eğitimleriyle, temel canlandırma uygulamalarının yerleştirilebilmesi için, bu konuda eğitim almış ve standart uygulama yapacak personel yetiştirilmektedir " dedi.